3 kejadian pecah masuk rumah dalam masa 2 bulan

Hari ini buat kali ke 3 dalam masa 2 bulan kami mengalami kecurian lagi. Kali ini beg notebook my husband dan segala isi kandungannya, termasuk charger handphone dan juga passport.

Mulanya saya perasan semasa hendak menyidai baju di belakang, bilamana pintu kecemasan grill terbuka. Kemudian baru kami sedar beg naotebook my husband dan duitnya RM50 telah tiada di dalam beg duitnya. Mujur semalam saya tertinggal beg duit di pejabat.

Berdasarkan bukti yang ada kami mengetuk pintu rumah sebelah. Maknya mengesahkan bahawa anak sulungnya tiada dirumah waktu itu(pukul 6 pagi). My husband terus membuat laporan dibalai polis yang berhampiran.

Balik ke rumah, ayah budak tuh mengaku, bahawa selepas kehilangan notebooku dahulu, dan juga selepas kehilangan keretaku, beberapa malam anak sulungnya dia tidak balik ke rumah.

Saya dimaklumkan bahawa polis datang  kerumah dan mengambil gambar tempat kejadian. Namun bila dinyatakan bahawa orang yang disyakki adalah remaja di sebelah rumah, polis mengatakan bahawa tuduhan kami tidak berasas. Apatah lagi remaja berkenaan masih bersekolah menengah.

Polis berjanji akan siasat. Namun apakah tindakan yang akan polis ambil, tak tahulah.

Yang utama, semua kerja my husband dan chager handphone di dalam notebook berkenaan, menyebabkan semua kerja tergendala.

Ya Allah, Hanya kepadaMU kami menyembah dan kepada Engkau kami meminta pertolongan. Kembalikanlah barang yang hilang berkenaan. Cukuplah Ya Allah, rasanya tidak mampu lagi kami menanggung ujian ini Ya Allah. Amin Ya Rabbal Alamin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.